nedelja, 7. oktober 2012

Plastenje (sirnica ali sirov burek ali nesramno dobro)

Plastenje je menda trenutno zelo modno, vsi govorijo o plasteh in teksturah. Ker pa si z modo ne belim glave v tako veliki meri, da bi ji dejansko sledila (preberem pa prav rada kaj o tem, kar gre nekaterim malo v nos, a ne?), sem plasteneje uporabila v kuhinji. Ustvarila sem sirov burek. Sirnico, kot se temu pravilno reče. 
Romantičen uvod v peko nesramno preproste in prav tako nesramno dobre jedi. A bom raje kar iskrena, kako je v resnici prišlo do tega tako opevanega plastenja. Do sedaj sem burek vedno pripravljala tako, da sem nadev zarolala v vlečeno testo in potem nastale rolice zložila v pekač. Ker pa je pri nedavnem poskusu prišlo do večjih težav, sem se odločila za plastenje. Zgrešila sem namreč kar pomemben napotek, naj bo skuta NEpasirana, kar sem ugotovila šele po tem, ko je nadev izgledal bolj podoben juhi, kot nadevu. In ker se škorpijoni ne damo kar tako, sem juhico vseeno poskusila spraviti v nekaj rolam podobnega. Kaj je nastalo? Juha s koščki testa v njej. Packarijo sem rešila tako, da sem v pekač položila dve plasti vlečenega testa in čez zlila prvi delček skutaste juhe, potem pa ustvarjala kvazi plasti. Končni rezultat je bil pravzaprav zelo okusen, čeprav malo manj eleganten in ne preveč lep (se opravičujem za pomanjkanje slikovnih dokazov). 
Vajo sem potem ob izdatni pomoči prekmurskega zaledja ponovila in nastal je pravi lepotec! Za poustvarjanje jesenskih trendov plastenja sledite spodnjim navodilom. 

Za nadev boste potrebovali:
  • Kilogram skute, ki mora biti NUJNO NEpasirana
  • 6 jajc
  • sol

Vlečenega testa še vedno ne znam narediti sama, zato sem uporabila kar že pripravljeno polnozrnato vlečeno testo.

Peka na 200 stopinjah, 30 - 40 minut. 

Skuto, sol in jajca zmešate v gladko zmes, v okrogel pekač položite prvi dve plasti vlečenega testa. Potem pride na vrsto plastenje: ena plast testa, ena plast skute, dokler ne porabite vsega nadeva. Robove lahko odrežete ali pa zavihte navznoter, da nastane nekakšna skodelica, z nožem nekajkrat prebodete skozi vse plasti in položite v že ogret pekač. Po kakšnih 20 minutah se malo ozrite v pečico, ker se lepotec začne napihovati in ga je potrebno nekajkrat vnovič prebosti. Ko je burek pečen, ga poškropite z vodo in pokrijte s krpo. Počiva naj 15 minut, potem pa ... njam njam njam.

Klik do spletnega kolaža.

Ni komentarjev:

Objavite komentar