petek, 5. oktober 2012

Rojstvo neke tradicije (ajdova pita)

Včasih se kakšna tradicija rodi tako nepričakovano, na tako lep in ne preveč očiten način. Morda se zgodi zaradi tistega posebnega okusa, vonja, ki otroku v nas znova vdihne življenje. Ali pa se mnogo različnih občutkov preplete na poseben način, v pletenico notranjega miru in domačnosti. Prav tega se velja okleniti, sprejeti čudovito darilo in ga negovati v bodočnosti.

Ajdova peciva imajo najbrž za naju oba okus po domu, nekaj rustikalnega je v njem, nekaj, kar pomirja in je ... toplo. Tako sem ob tem razmišljala, kaj bi lahko ustvarila, nekaj ajdovega, nekaj sočnega in nekaj jesenskega. Že povezovanje ajde in jeseni v meni prebuja pozabljene občutke domačnosti ali pa jih v meni šele na novo ustvarja. 

Tako se je zgodila ajdova pita, ki združuje vse troje: ajdov biskvit za toplino, plast korenčka in jabolk za sočnost ter plast skute, prekrite s slivami za nekaj jesenskega. Rada bi delila z vami ta čarobni košček in vas prepustila vašim posebnim trenutkom. Morda pa se iz njih rodi neka nova tradicija.



Za testo boste potrebovali:
  • 150g ajdove moke
  • 70g masla ali kokosovega olja
  • 1 jajce žlička pecilnega praška
  • ščepec soli
  • 2 žlici medu
  • (po želji 1 ali dve merici sirotke v prahu (najbolje brez okusa))

Za jabolčno podlago:
  • 2 naribani jabolki
  • 2 naribana korenja
  • cimet
Za spomin na jesen pa sledeče:
  • 300g skute
  • 2 žlici medu
  • 1 jajce
  • 5 ali šest sliv ali kakega drugega sadja 
Peka na 200 stopnjah: 10 minut samo ajdov biskvit in 10 minut z nadevom.



Za testo sem naprej zmešala vse suhe sestavine in dodala vse mokre, nato pa gnetla, da sem dobila gladko testo, ki je na otip podobno plastelinu. Ko se ni več lepilo na prste, sem ga postavila v hladilnik in vmes pripravila nadev: naribala korenje in jabolka, dodala cimet in dala na stran. Nazadnje sem posebej zmešala še skuto, jajce in med.

Testo sem nato enakomerno porazdelila po pekaču, oblikovala posteljico z dvignjenim robom in ga 10 minut najprej pekla samega, potem pa še 10 minut z nadevom (najprej jabolčna plast, čez skuta in na vrhu narezane slive).

Kakšne pa so vaše posebne tradicije?

In še Spletni kolaž.

Ni komentarjev:

Objavite komentar